Vragen & contact
Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Extra mogelijkheden nummerbehoud

Wil je overstappen naar een andere provider, maar is je einddatum te ver in de toekomst? Dan is er bij sommige providers een alternatief mogelijk om alsnog je abonnement af te kunnen sluiten met nummerbehoud. Bekijk de tabel om te zien welke opties voor jouw nieuwe provider beschikbaar zijn.

Belangrijk: Als je gebruik wilt maken van een van de extra mogelijkheden voor nummerbehoud, is het handig (en soms noodzakelijk) om je klantnummer van je huidige provider bij de hand te hebben. Je kunt dit klantnummer terugvinden in je accountomgeving van je provider en/of op de maandelijkse factuur die je van je provider ontvangt.

Tip bij slecht bereik: Heb je regelmatig last van slechte dekking of bereik bij je huidige provider? In sommige gevallen is je provider bereid om je abonnement kosteloos te beëindigen. Let op: dit moet je altijd zelf rechtstreeks regelen met je huidige provider, wij kunnen dit niet voor je doen. Houd er daarnaast rekening mee dat je nieuwe provider vrijwel nooit de afkoopsom van je oude abonnement voor je overneemt.

Nummerbehoud met afkoopsom

Bij deze optie neem je je nummer per direct (5 werkdagen) mee naar je nieuwe provider en wordt je oude abonnement opgezegd. Hierbij krijg je dan wel een afkoopsom van je oude provider voor de resterende looptijd van je abonnement en eventuele toestelbundel.

Nummerbehoud met voortzetting oud abonnement

Bij deze optie neem je je nummer mee naar je nieuwe provider; het abonnement bij je huidige provider loopt dan door met een nieuw nummer. Je hebt dan dus 2 abonnementen.

Nieuwe providerNummerbehoud met afkoopsomNummerbehoud met voortzetting oud abonnement
OdidoJaJa
VodafoneJaJa
KPNJaJa
hollandsnieuweNeeNee
BenJaJa
YoufoneNeeNee
SimyoJaJa
Budget Mobiel*JaJa
LebaraJaJa
SimpelNeeNee
50+ MobielNeeNee

Wil je gebruik maken van een van de alternatieve nummerbehoud mogelijkheden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Na het afsluiten van je abonnement ontvang je per mail instructies van Budget Mobiel om je nummerbehoud af te maken. Hiermee is het mogelijk om voor een van bovenstaande opties te kiezen.

Klantenservice

Heb je hulp nodig of een vraag over je bestelling? Vul het contactformulier in zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Waarmee kunnen we je helpen?


WhatsApp
Geopend tot 22:00

WhatsApp 06 - 24 96 66 02
Heb je een korte vraag? App ons!

Mail

Mail info@mobiel.nl
Voor uitgebreide vragen

Servicepunt

Servicepunt Leidschendam
Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam
Woensdag 10 sep
09:00 - 17:30
Donderdag 11 sep
09:00 - 17:30
Vrijdag 12 sep
09:00 - 17:30
Zaterdag 13 sep
09:00 - 17:00
Zondag 14 sep
Gesloten
Maandag 15 sep
09:00 - 17:30
Dinsdag 16 sep
09:00 - 17:30

Extra's

Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen
Nog geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen en liever bellen? Dat kan natuurlijk. Op 070 - 301 0 301 staat het Mobiel.nl-team voor je klaar
Bekijk onze aangepaste openingstijden
KvK-nummer: 27289206
Btw-nummer: NL815982434B01
Aangepaste openingstijden
Eerste kerstdag (25 December 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede kerstdag (26 December 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.
Oudjaarsavond (31 December 2025)
Geopend van 09:00 tot 17:00 uur.