Stap 1: Kies een categorie
Stap 3: Lees meer over...
Ruilen of annuleren accessoires
Je hebt het recht om binnen 31 dagen een accessoire te herroepen. Om je accessoires te kunnen retourneren dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen:
Je hebt een bedenktijd van 31 dagen op de accessoire(s). Bij een bestelling van meerdere producten die niet tegelijkertijd afgeleverd worden, gaat deze termijn in na ontvangst van het laatste product van de bestelling. Nadat je hebt aangegeven de overeenkomst te willen ontbinden, moet je uiterlijk binnen 14 dagen de accessoire(s) naar ons terugsturen.
- Het product moet -voor zover redelijkerwijs mogelijk- compleet en onbeschadigd in de originele verpakking teruggestuurd worden. Je mag de accessoire alleen uitpakken of gebruiken om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Bij constatering van een verdergaand gebruik dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, brengen wij een waardevermindering in rekening. Afhankelijk van de conditie van het herroepen product, stellen wij het bedrag vast. De opbouw van de waardevermindering vind je hieronder terug.
- Als je het accessoire wil ruilen voor een ander, voeg je een schriftelijk bericht toe aan het retour gezonden pakket met daarin het merk, type en de versie van de accessoire die je wilt hebben, vermeld. Dan nemen we contact met je op.
- Nadat wij het geretourneerde accessoire hebben ontvangen en geïnspecteerd, ontvang je een bevestiging van de herroeping via de mail. Zo snel mogelijk, uiterlijk 14 dagen na de herroeping en ontvangst van de accessoire óf nadat je hebt aangetoond de producten te hebben geretourneerd, krijg je je geld terug. Wij betalen je terug op dezelfde manier als waarop jij de bestelling hebt betaald. Eventuele waardevermindering kan in rekening gebracht worden. Als aan alle voorwaarden voldaan is, krijg je het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terug.
Voor het herroepen van je bestelling kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is niet verplicht, een melding via e-mail (info@mobiel.nl) of telefoon (070-3010301) is ook mogelijk, vermeld hierbij de productna(a)m(en), bestel- en ontvangstdatum, je naam en adres.
Ook kun je gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet.
Opbouw waardevermindering
Constatering | Omschrijving | Waardevermindering |
Het accessoire heeft lichte krassen | De inhoud en verpakking is compleet, maar het accessoire heeft enkele lichte krassen. | 10% van de aanschafwaarde |
Het accessoire is beschadigd | De inhoud en verpakking zijn compleet, maar het accessoire heeft een duidelijke beschadiging zoals een diepe kras of meerdere lichte krassen. | Tot 30% (afhankelijk van de schade) |
Het accessoire is incompleet | Er missen onderdelen van de accessoire (lader, boekjes of anders omschreven). | 10% van de aanschafwaarde |
De verpakking ontbreekt of is beschadigd | Helaas is het niet mogelijk om te ruilen of annuleren wanneer de originele verpakking van het accessoire ontbreekt of beschadigd is. | - |
Ernstige schade | Helaas is het niet mogelijk om te ruilen of annuleren wanneer het accessoire ernstige schade heeft zoals een breuk of barst. | - |
Gebruikte staat van headsets en/of earpods | Uit oogpunt van hygiëne kunnen headsets en/of earpods niet kosteloos worden omgeruild of geannuleerd als deze in gebruikte staat worden geretourneerd. Hier lees je slimme tips om je headset en/of earpods schoon te maken voordat je ze naar ons retourneert. In geval van een defect en indien er sprake is van garantie zal dit type accessoire kosteloos ter reparatie worden aangeboden. | - |
De bovenstaande percentages zijn ter indicatie van de te verwachten waardevermindering bij bepaalde schade. Let op dat het geretourneerde product terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen en controleer dat er geen accounts zijn gekoppeld, indien van toepassing.
Wil je een product retourneren?
Dat kan eenvoudig via de Retour en Reparatie pagina in je Mijn omgeving. Selecteer je bestelling, kies het betreffende product en volg de stappen om je aanvraag in te dienen.
Let op: stuur je pakket pas op nadat je de instructies via deze pagina hebt gevolgd. Zo zorgen we voor een snelle en correcte afhandeling.
Retourmogelijkheden
Je kunt je retour op twee manier aan ons teruggeven:
- Afleveren op het servicepunt van Mobiel.nl
- Via een DHL Servicepunt, met keuze uit:
- DHL QR-code (geen printer nodig)
- DHL retourlabel (zelf uitprinten)
Vraag bij DHL om een fysiek verzendbewijs en controleer of het adres Nieuwstraat 22, Leidschendam correct is vermeld. Bewaar dit bewijs goed, want zonder dit bewijs kunnen we een retourzending niet traceren of verwerken.
Retourneren via een andere vervoerder is mogelijk, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening.
Lees ook onze Retourvoorwaarden voor gedetailleerde informatie.
Klantenservice
Waarmee kunnen we je helpen?
Servicepunt
Extra's
Btw-nummer: NL815982434B01