Stap 1: Kies een categorie
Stap 2: Kies je vraag
31 dagen omruilgarantie
Opbouw waardevermindering
Constatering | Omschrijving | Waardevermindering |
Lichte krassen | De doos en accessoires zijn compleet maar het toestel heeft een paar lichte krassen | 10% van de toestelwaarde |
Toestel beschadigd | De doos en accessoires zijn compleet. Het toestel heeft een duidelijke beschadiging zoals een diepe kras of meerdere lichte krassen | Tot 30% (hangt af van de ernst van de schade) |
Toestel incompleet | Het toestel en de doos zijn onbeschadigd maar er missen accessoires (headset, lader, boekjes) | 10% van de toestelwaarde |
Toesteldoos niet in nieuwstaat | Het toestel en de accessoires zijn compleet en onbeschadigd maar de toesteldoos is beschadigd. De IMEI-sticker zit wel op de doos. | 10% van de toestelwaarde |
De toesteldoos of IMEI-sticker ontbreekt | Helaas is het niet mogelijk om te annuleren wanneer de originele toesteldoos of de IMEI-sticker ontbreekt. | - |
Ernstige schade | Helaas is het niet mogelijk om te annuleren wanneer het toestel ernstige schade heeft, zoals een breuk of barst. | - |
De bovenstaande percentages zijn ter indicatie van de te verwachten waardevermindering bij bepaalde schade. Let op dat het geretourneerde toestel terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen en controleer dat er geen accounts zijn gekoppeld.
Voorwaarden omruilgarantie
- Zorg dat wij de telefoon binnen 31 dagen retour ontvangen hebben.
- Voeg een schriftelijk bericht toe met daarin het ordernummer en een klachtomschrijving van het defecte toestel.
- Stuur het toestel -voor zover redelijkerwijs mogelijk- compleet, in nieuwstaat en in de onbeschadigde productverpakking terug.
- Stuur de telefoon in een deugdelijk en neutraal pakket terug.
- Schakel bij een iPhone de ‘Find My iPhone’-functie uit. Wis de volledige inhoud van de iPhone en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen voor je hem terugstuurt. Als dit niet gedaan is, is het niet mogelijk direct om te ruilen voor een nieuwe. Voor meer informatie over het resetten van een iPhone, bekijk onze slimme tip: Hoe reset ik een iPhone?
- Wis bij een telefoon van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen het toestel dan niet in behandeling nemen.
- Zakelijke bestellingen, Koopjeskelder-toestellen en Odido Recycle Deal - naar een ander type toestel - vallen niet onder de 31 dagen omruilgarantie.
Wil je een product retourneren?
Dat kan eenvoudig via de Retour en Reparatie pagina in je Mijn omgeving. Selecteer je bestelling, kies het betreffende product en volg de stappen om je aanvraag in te dienen.
Let op: stuur je pakket pas op nadat je de instructies via deze pagina hebt gevolgd. Zo zorgen we voor een snelle en correcte afhandeling.
Retourmogelijkheden
Je kunt je retour op twee manier aan ons teruggeven:
- Afleveren op het servicepunt van Mobiel.nl
- Via een DHL Servicepunt, met keuze uit:
- DHL QR-code (geen printer nodig)
- DHL retourlabel (zelf uitprinten)
Vraag bij DHL om een fysiek verzendbewijs en controleer of het adres Nieuwstraat 22, Leidschendam correct is vermeld. Bewaar dit bewijs goed, want zonder dit bewijs kunnen we een retourzending niet traceren of verwerken.
Retourneren via een andere vervoerder is mogelijk, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening.
Klantenservice
Waarmee kunnen we je helpen?
Servicepunt
Extra's
Btw-nummer: NL815982434B01